DiscoWorld's salgsbetingelser
Når du mottar en pakke, bør du alltid gjøre følgende:
- Sjekk pakken/emballasjen grundig og sørg alltid for å notere deg den minste skade på emballasjen. Selv et lite hull kan bety at varen din har fått skader. Hvis du mottar en pakke / brevpakke som er skadet, skal du straks ta bilde av skaden og gjerne fra flere vinkler.
- Selv om pakken / emballasjen ser helt fin ut, bør du alltid sjekke om innholdet er i orden på mottakelsestidspunktet.
Vi anbefaler at du reklamerer transportskader, skjulte feil og mangler helst samme dag, og senest påfølgende hverdag innen kl. 12.00, da det vil lette bevisførsel overfor fraktfirma, lager og leverandører.
Det er viktig at det ovenstående utføres riktig!
På denne måten vil det aldri være tvil om hvorvidt feil og skader er skjedd før eller etter du har mottatt varene.
Vi benytter Posten til levering av våre varer. I enkelte tilfeller der det er snakk om en større forsendelse, bruker vi et fraktfirma. Leveringstiden er vanligvis fra en dag til en annen ved bestilling innen kl. 15.00. Nederst på varebeskrivelsen er det angitt leveringstiden på den enkelte vare.
Les dessuten avsnittet "Mottakelse av varer – viktige og gode råd" øverst i salgsbetingelsene.
Våre priser på frakt er: (gjelder hele Norge)
0 til 0,25 kg | 84,00 NOK |
0,25 til 1 kg | 98,00 NOK |
1 til 5 kg | 138,00 NOK |
5 til 10 kg | 145,00 NOK |
10 til 15 kg | 185,00 NOK |
15 til 20 kg | 220,00 NOK |
20 til 35 kg | 300,00 NOK |
35 til 50 kg | 515,00 NOK |
50 til 75 kg | 670,00 NOK |
75 til 100 kg | 850,00 NOK |
Alt over 100 kg | 1200,00 NOK |
Siden varene sendes direkte fra våre leverandører, tilbyr vi dessverre ikke avhenting.
Vi tilbyr følgende former for betaling:
- BankAxept / Visa / Visa Electron / EuroCard / MasterCard
- Overførsel til bankkonto – Fokus Bank 8101.23.11621
IBAN: NO49811012311621
SWIFT / BIC: DABANO22
Som privat internettkunde er du beskyttet av forbrukerkjøpsloven og har således
14 dagers angrerett. Ønsker du å returnere en vare, må du huske følgende:
- Varen skal returneres i vesentlig samme stand og mengde som ved mottagelsen.
- Varen skal helst returneres i original emballasje.
- All emballasje skal helst være i god stand.
- Prøv å unngå at det skrives eller påklistres etiketter eller annet direkte på den originale emballasje, heller ikke av Posten. Vi anbefaler derfor at varen i tillegg til å bli sendt i den originale emballasje, alltid beskyttes med en ekstra pappkartong eller lignende, for best mulig å sikre både varen og emballasjen.
Angreretten løper fra mottagelsesdagen og 14 dager frem. Hvis den 14. dag faller på en lørdag, søndag eller en helligdag, forlenges din angrerett til neste hverdag.
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema med ordrebekreftelsen, utvides angrefristen til tre måneder.
Ved kjøp av forbruksprodukter, musikk, film og software, bortfaller angreretten så snart emballasjen / forseglingen brytes. Ved kjøp av produkter som inneholder forbruksprodukter, for eksempel skrivere, er det viktig at blekkpatron / toner heller ikke åpnes.
Du kan angre et kjøp på 2 måter:
- Du kan nekte å motta varen, og dermed la den gå i retur med posten.
- Du kan sende varen i retur til vår adresse.
Ønsker du å benytte deg av angreretten, må du fylle ut og sende oss angrerettskjemaet. Dersom du ikke finner skjemaet vi sendte deg, kan du laste det ned her. Angrerettskjemaet kan sendes sammen med varene.
Hvis du ønsker å benytte din angrerett, må du selv betale fraktomkostninger som er forbundet med returneringen.
Næringskunder har ingen angrerett, med mindre annet er avtalt skriftlig, for eksempel via e-post, eller er notert som supplerende bemerkning på et tilbud eller ordrebekreftelse.
NB! Ønsker du å angre et kjøp, anbefaler vi at du følger vår returveiledning, da dette letter vårt arbeide og dermed gir deg hurtigere saksbehandling.
DiscoWorld's returveiledning
Det er 2 års reklamasjonsrett på alle produkter. Man kan således reklamere feil og mangler som var tilstede da varen ble solgt, som betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget. Bevisbyrden ligger hos kjøper etter de første 6 måneder.
Reklamasjonsretten dekker ikke feil som er oppstått som følge av skjødesløs eller feil bruk.
Da prosedyren for reklamasjoner varierer meget, alt etter hvilken produsent og hvilket produkt det er snakk om, anbefaler vi at du alltid kontakter oss på mail@discoworld.no eller telefon (+45) 70 26 25 26, før du sender produktet til oss.
Vi anbefaler videre at du alltid pakker produktet i original emballasje og deretter sender denne i en pappkartong.
VIKTIG! Hvis du ikke har den originale emballasje, må du minimum sørge for følgende:
- Det bør være minst 5 cm emballasje rundt hele produktet.
- Prøv å unngå at det er noe som ligger løst.
Dersom forsendelsesemballeringen ikke overholder de anbefalte minimumskrav, risikeres det at produktet lider unødig overlast, som ikke er omfattet av reklamasjonsretten.
Husk alltid å vedlegge en kopi av fakturaen, samt et følgebrev som tydelig beskriver feilen. Følgebrevet skal dessuten inneholde et telefonnummer til deg på dagtid.
Såfremt våre teknikere ikke kan konstatere den beskrevne defekt, vil du bli kontaktet med henblikk på å utdype feilbeskrivelsen. Konstateres feilen fortsatt ikke, returnerer vi produktet uten omkostninger. Vender problemet mot formodning likevel tilbake, ser vi selvfølgelig gjerne på det igjen.
Alle avtaler, ordre, tilbud med mer inngås på norsk og det tas alltid utgangspunkt i de norske produktbeskrivelser og de norske salgsbetingelser som finnes her på www.discoworld.no.
For at du skal kunne handle med oss via vår internettbutikk, må du registrere deg med følgende personlige opplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-postadresse
Vi foretar registreringen av dine personalopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg samt yte god kundeservice. Personopplysningene registreres hos DiscoWorld og oppbevares i 5 år, som bokføringsloven krever. Deretter slettes opplysningene.
Når det samles inn personopplysninger via vår internettside, sikrer vi at det alltid skjer med ditt samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.
DiscoWorld's ledelse er dataansvarlige.
Vi transmitterer og oppbevarer ikke personopplysninger kryptert. Med personopplysninger menes navn, adresse, e-post og telefonnummer, ikke kredittkortopplysninger. Alle kredittkortopplysninger sendes alltid kryptert direkte til BBS. DiscoWorld har ikke tilgang til dine kortopplysninger, og oppbevarer ikke disse på noen måte.
Opplysninger som er oppgitt til www.discoworld.no blir på ingen måte videregitt eller solgt til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.
Som registrert hos DiscoWorld, har du alltid rett til å gjøre innsigelser mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert på deg. Disse rettighetene har du etter personopplysningsloven. Henvendelser i denne forbindelse rettes til DiscoWorld via e-post til mail@discoworld.no.
En cookie er en betegnelse på det forhold at en brukers atferd på et nettverk registreres hos brukeren selv (på brukerens harddisk). På denne måten vet serveren (for eksempel et internettsted) hvem brukeren er, ved brukerens neste besøk.
På www.discoworld.no anvendes cookies med det formål å optimere internettsiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.
Du har alltid mulighet til å slette cookies fra din pc. Du kan for eksempel gjøre det på følgende måte:
I Internet Explorer 7.0 slettes cookies under menyen "Verktøy" → "Alternativer for Internett" → "Slett" → "Slett informasjonskapsler".
Loggstatistikk betyr at et statistikksystem samler opp informasjon som kan gi et statistisk bilde av hvor mange besøkende en internettside har hatt, hvor de kommer fra med mer.
På www.discoworld.no anvendes loggstatistikk med det formål å optimere internettsiden og dens funksjonalitet.